Největší mezinárodní vánoční průzkum od Ferratum srovnává chování spotřebitelů ve 20 zemích

Největší mezinárodní vánoční průzkum od Ferratum srovnává chování spotřebitelů ve 20 zemích
Vánoční průzkum od Ferratum srovnává chování spotřebitelů ve 20 zemích

Více než 21 000 domácností se zapojilo do Ferratum Vánočního Barometru™, který se uskutečnil již počtvrté. Jaké nákupy vánočních dárků tedy patří mezi nejoblíbenější a v které zemi se bude tyto Vánoce nejvíce utrácet? Budou lidé nakupovat online nebo prostřednictvím tradičního maloobchodu?

Naše výsledky ukazují, že 20% domácností bude letos utrácet více, zatímco téměř 50% domácností utratí přibližně stejnou částku jako loni.

Trendy výdajů

Podle výsledků Ferratum Vánočního Barometru™ v roce 2017 budou mít nejvyšší vánoční výdaje v tomto roce Mexiko (34,6%), Rumunsko (31,9%), Španělsko (29,6%) a Brazílie (28,2%). Na druhém žebříčku najdeme Chorvatsko (14,4%), Norsko (13,4), Finsko (12,3%) a Nizozemsko (11,8%), které si zachovává svou pozici z loňského roku jako země s nejnižšími výdaji během Vánoc.

Náš průzkum ukazuje, že vánoční výdaje budou vysoké na Novém Zélandu i v Austrálii, přičemž domácnosti z obou zemí mají na Vánoce vyhrazeno 22% -23% svého měsíčního příjmu.

Čeští zákazníci Ferratum se chystají za Vánoce utratit přibližně pětinu (20,2%) svého disponibilního příjmu a 26,9% nákupů budou provádět online. Mezi nejpopulárnější nákupy pak patří zejména oblečení (20,8%), hračky a hry (17,7%), kosmetika (11,9%) a spotřební elektronika (11,3%). Pokud už se Češi chystají o vánočních prázdninách cestovat (16,7%), téměř polovina z nich (49,8%) upřednosťnuje platbu kartou.

Zůstat mobilní

Více než 50% účastníků průzkumu bude pro pokrytí vánočních výdajů upřednosťnovat platby kartou před úhradou v hotovosti. 70% lidí z Norska a Švédska si jako preferovaný způsob platby zvolilo kartu.

Pokud jde o bankovnictví, více než 60% všech respondentů uvedlo, že pro své každodenní transakce budou využívat mobilní bankovnictví. Více než 80% respondentů z Austrálie, Nového Zélandu, Nizozemska, Švédska, Norska a Kanady uvedlo, že v průběhu Vánoc bude využívat mobilní bankovnictví.

Tip na článek:  Tipy pro výběr podlahy

Kde lidé nakupují a za co utrácí?

Podobně jako v loňském roce bude přibližně 25% domácností nakupovat online. Německo, Velká Británie a Nizozemsko jsou největšími digitálními průkopníky, pokud jde o nákup vánočních dárků online, zatímco Chorvatsko, Lotyšsko a Mexiko jsou nejtradičnější a pro vánoční nákupy upřednostňují fyzické maloobchodní prodejny.

Co tedy mohou lidé očekávat během letošních Vánoc? 17,5% respondentů uvedlo jako první volbu oblečení, což je nejoblíbenější položka, kterou můžete darovat nebo obdržet. Hračky a hry (13,7%), sladkosti (12%) a spotřební elektronika (9,1%) byly další populární volby.

Respondenti z jedenácti zemí uvedli, že jako vánoční dárky preferují oblečení. Finsko (17,5%) a Chorvatsko (23,9%) utratí velkou část svého vánočního rozpočtu za sladkosti a delikatesy, zatímco respondenti ve Velké Británii, Švédsku, Austrálii a Estonsku uvedli, že utratí 20% svého vánočního rozpočtu za hračky a hry.

Jak byl Ferratum Vánoční Barometr 2017™ proveden?

• Průzkumu se zúčastnilo více než 21 000 domácností. Respondenti byli ve věku od 18 do 61 let. 58,8% účastníků byly ženy. Průměrný disponibilní čistý příjem zúčastněných domácností činil 555 až 4580 EUR. Průměrná velikost domácnosti mezi respondenty činila 2,89 osob.

• Kromě demografických faktorů byli respondenti dotazováni na jejich disponibilní měsíční čistý příjem, na to, kolik utrácí na Vánoce, za jaké aktivity budou vynakládat své peníze, a zda budou během vánočních cest využívat Airbnb nebo hotel.

• V průzkumu byly použity příslušné měny každé země. Odpovědi byly upraveny tak, aby odrážely příslušnou kupní sílu každé země. Všichni respondenti byli anonymní.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *