Prodáváte dům či byt? Využijte home staging.

StagingMožná se chystáte prodat svůj dům či byt a samozřejmě za něj chcete utržit co nejlepší cenu. Současný trh je však nemovitostmi přímo přesycený a tak ač se říká, že každá věc má svého kupce, můžete na toho svého čekat pěkně dlouho. Abyste případné zájemce, kteří hodlají zakoupit nemovitost, přesvědčili, že právě ten vámi nabízený pro ně bude tím pravým, je třeba pro to něco udělat. To něco znamená lišit se a zaujmout. A to na první pohled.

Ne každý však může být „mistrem oboru“ a neví jak to provést, aby právě jeho nabídka byla prostě jiná a nepřehlédnutelná. Pro tyto případy je tady home staging. Ve světě rozšířený, u nás zatím v plenkách. Řada z vás si sklade otázku, oč se jedná. Home staging by se dal zjednodušeně popsat jako profesionální příprava domu nebo bytu k prodeji či pronájmu. Touto činností se zabývají profesionální stagingová studia.

Jak to celé funguje?
Po té, co si studio vyberete, zašlete fotografii svého bytu a uvedete všechny potřebné náležitosti. Kde se nachází, jak je situován, kolik členů rodiny v něm žije atd. A samozřejmě také záměr, jaký s bytem máte. Čili zda jej hodláte prodat či pouze pronajímat. Profesionální stager potřebuje nejprve zjistit, jaká je cílová skupina, které se bude byt nabízet. Následuje prohlídka bytu na místě. Stager je v podstatě interiérový odborník a zároveň tak trochu psycholog. Protože se mnohdy jedná o byty, které jsou nabízeny v době, kdy v nich původní majitelé ještě žijí, musí citlivě skloubit úpravy bytu s vnímáním a potřebami jeho dosavadních obyvatel.

Možná si řeknete, že vymalovat novou barvou, trochu přestavět nábytek a pověsit nějaký ten obrázek dokážete sami a proč byste měli za proměnu bytu zbytečně platit. Jak už bylo řečeno, ne každý má ten správný cit pro vytvoření oku lahodícího interiéru a stager dobře ví, co je žádané. Každý z nás má jiný vkus a tak nedokáže nahlédnout, zejména na svůj byt, úplně objektivně. Stager ví co vyzdvihnout, co potlačit, jak s daným „materiálem“ disponovat opravdu maximálně účelně. Pracuje vždy se zařízením, které je na místě. Stagerem nemůže být každý a chvíli trvá, než se jím stane. Je to kreativní profese, která vyžaduje cit a nadání. Nelze si jednoduše říci: budu stagerem, to by se mi mohlo líbit. Předpoklady k výkonu této činnosti totiž v sobě člověk zkrátka má dané anebo ne.

Možná jste i vy listovali v některém nabídkovém katalogu realitních kanceláří, či si prohlíželi nabízené byty na internetu. Jistě vás některý zaujal ve chvíli co jste ho spatřili, zatímco jiný jste přešli téměř bez povšimnutí, ačkoliv se oba nacházeli ve stejné lokalitě a jednalo se prakticky o dva dispozičně téměř shodné byty. Když se nad tím hlouběji zamyslíte, napadá vás proč tomu tak bylo? V jednom bytě stál chaoticky poskládaný nábytek, na červeném koberci stála zelená sedací souprava, prosklená vitrína byla plná skla, porcelánu a rodinných fotografií. Tomu všemu vévodila nad sedačkou reprodukce obrazu jelena v říji….popis tohoto bytu je to možná trochu přehnaný, ale zkuste si to představit. Je bez diskuse, že interiér si vytvořila rodina, která v něm žije a tak se jí to jistě líbí. Ale představou harmonického celku takový byt zkrátka není. Ve druhém bytě je jednoduchý nábytek s dekorem světlého dřeva, doplňky se nesou v duchu pastelových barev a všechno se vším ladí. Je to příjemné, útulné a dokonce takový interiér člověka dokáže inspirovat k zamyšlení, zda by si něco podobného sám nepořídil. Stager dobře ví, co se lidem líbí i jaký je momentální módní trend. V zahraničí je tato služba na takové úrovni, že mnohdy dokonce cenu nemovitosti i zvýší. Stager dokáže vytvořit takové prostředí, které je v záplavě nabídek nepřehlédnutelné a které uchvátí na první pohled.

Služba stagera není tak drahá, aby byla nedosažitelná. Stále se víc vyplatí menší investice vedoucí k rychlému prodeji, než to, když nad takovou službou mávnete rukou a v důsledku pak budete nuceni snížit požadovanou cenu, aby se dům či byt vůbec prodal.

Je však třeba zdůraznit, že je zapotřebí vyhledat profesionálního stagera. I když se rozhodnete tuto změnu realizovat sami a v obchodě poctivě prodavači vylíčíte své představy, doporučí vám sice dle svého nejlepšího vědomí a svědomí to, o čem bude přesvědčený, že pro vás bude tím pravým, ale bez potřebného know-how výsledek bude jen částečný a tato změna nemusí být ku prospěchu věci.

 

 

 

Žádné komentáře.

Zanechat odpověď