Jaké trendy přinesl veletrh FOR INTERIOR 2012

V pořadí již třetí ročník veletrhu nábytku, interiéru a designu FOR INTERIOR v pražských Letňanech oslovil (a inspiroval) tisíce návštěvníků. Jako již tradičně lákaly veletržní slevy v řádu desítek procent, ale také nejnovější nápady, které obchodníci na veletrzích představují. Ti, kdo si momentálně zařizují byt či dům, museli mít po návštěvě veletrhu jasnější vizi.

Na veletrhu byl v několika sekcích představený klasický bytový nábytek, ale i nábytek z neobvyklých materiálů, jako je teak, kov, plast. Samozřejmostí byla prezentace nábytku starožitného, replik, chalupářského či zahradnického a kempinkového stylu. Doplňky bylo možné vybírat v sekci domácích elektrospotřebičů, kuchyňských propriet, bytového textilu, osvětlení, dekorací či koberců. Kdo by si nebyl schopný sám najít favority, tomu veletrh nabídl rozsáhlé odborné poradenství prostřednictvím odborníků na bytovou architekturu, nábytkový design. U jednoho ze stánků si například bylo možné objednat vizuál bytu na klíč. A samozřejmě veletrh zaštiťovala odborná média, která nabízela zvýhodněné předplatné pro ty, jež se o bytový design zajímají dlouhodoběji.

Prestiž veletrhu přilákala obchodníky z celé republiky a bylo příjemné zjistit, že v rámci Česka není žádná trasa nepřekonatelná vzdálenost. Obzvláště firmy nabízející služby se snažily konkurovat nejen nabídkou a cenou, ale i ochotou zákazníkovi vyjít vstříc. U jednoho z kuchyňských designerů nás zaujalo postavení, že raději udělají (zdarma) práci navíc, než aby zákazník nebyl spokojený. V praxi to znamená, že je zákazníkovi představen návrh realizace nové kuchyně s koncovou cenou. Z té se poté „ukrajuje“ o zařízení, které není nezbytné a i za cenu kompletní změny plánu by měla finální nabídka vyhovovat zákazníkovi. Na otázku, jestli to  pro firmu není finančně náročné, nám bylo řečeno, že když v minulosti návrh postupoval opačně (tedy od ceny, kterou si zákazník může dovolit a od částí, které mít „musí“), vždycky po realizaci přišla otázka: „Sousedovi jste to udělali tak či tak a v mém domě takhle, proč to nemám stejné jako on…“

Tip na článek:  Lodžie vs. klasika

Přestože jsme nepočítali, stal se nekorunovaným králem veletrhu ložnicový nábytek. Variabilita lůžek, postelí, paland, pro dospělé, děti, jednotlivce i páry, neznala mezí a chvílemi jsme měli pocit, že jsme na odnoži veletrhu jménem FOR DREAM. Když už jsme po několikáté zopakovali „Ne, tahle je nejlepší“, vytáhli jsme foťák a začali své objevy i ty nejbláznivější návrhy fotit. A… co vám budeme povídat, pojďte se na veletrh podívat s námi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *